چه افت قیمت BTC؟ بیت کوین برای سومین سال متوالی نسبت به سهام و طلا بهتر عمل کرد

اما نگرانی‌ها وجود دارد که این ارز دیجیتال در سال 2022 با شدت بیشتری نسبت به رقبای سنتی خود سقوط کند، زیرا فدرال رزرو آمریکا با لحن تندرو فزاینده فدرال رزرو آمریکا روبرو خواهد شد.

بیت کوین (بیت کوین) ممکن است بیش از 30 درصد از رکورد بالای 69000 دلاری خود کاهش یافته باشد، اما به عنوان یکی از دارایی های مالی با بهترین عملکرد در سال 2021 ظاهر شده است. BTC از شاخص معیار ایالات متحده، S&P 500 و طلا پیشی گرفته است.

تحقیقات محرمانه در گزارش جدید خود اشاره کرده است عملکرد سالانه بیت کوین (YTD) نزدیک به 73 درصد بود. در مقایسه، شاخص S&P 500 28 درصد افزایش یافت و طلا 7 درصد کاهش یافت در همان دوره، که سومین سالی است که بیت کوین عملکرد بهتری دارد.

بیت کوین در مقابل S&P 500 در مقابل طلا در سال 2021. منبع: Arcane Research, TradingView

هسته اصلی عملکرد بسیار صعودی بیت کوین بود تورم بالاتر. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) بزرگترین افزایش 12 ماهه خود را ثبت کرد در چهار دهه این نوامبر.

در گزارش Arcane آمده است: «بیشتر اقتصاددانان شاهد تورم بالا نبودند، همانطور که انتظارات تورمی مصرف‌کننده در یک سال آینده شاهد آن بود.

بیت کوین با افزایش 73 درصدی خود در سال 2021 بسیار تورمی، خود را به عنوان یک محافظ تورم عالی نشان داده است.

تورم 2021: CPI واقعی در مقابل CPI مورد انتظار. منبع: BLS، فدرال رزرو نیویورک

ذخایر بیت کوین در میان ابزارهای سرمایه گذاری نهادی رشد کرد

سیاست‌های پولی سست و ترس مداوم از تورم بالاتر نیز باعث شد تا خانه‌های مالی اصلی راه‌اندازی کنند. وسایل نقلیه سرمایه گذاری با قابلیت رمزگذاری برای مشتریان ثروتمند خود در سال 2021.

Arcane از ورود 140000 بیت کوین (حدود 6.56 میلیارد دلار) در صندوق های سرمایه گذاری مبادله ای بیت کوین مبتنی بر نقطه و آینده (ETF) و محصولات قابل معامله با پشتوانه فیزیکی (ETP) در سال جاری خبر داد.

دارایی های صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین. منبع: ByteTree، Arcane Research

این امر باعث شد واحدهای بیت کوین بیشتری جذب وسایل سرمایه گذاری شوند و این امر بر تقاضای سازمانی بیشتر برای ارز دیجیتال تاکید می کند.

در مقابل، طبق گزارش شورای جهانی طلا، ETF های پشتوانه طلا در سال 2021 شاهد خروج 8.8 میلیارد دلاری بودند. گزارش دسامبر امسال منتشر شد

جریان های جهانی ETF با پشتوانه طلا. منبع: شورای جهانی طلا

نوسانات پشت عملکرد برتر؟

با این وجود، عملکرد نسبتا برتر بیت کوین در سال 2021 شامل دوره هایی از نوسانات بالا بوده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نوسانات شدید قیمت، بیت کوین را از تبدیل شدن به یک محافظ تورم ایده آل باز می دارد. این شامل لئونارد کوستوتسکی، استاد مالی در کالج بوستون است که در پست وبلاگ خود به یاد آورد که 13 روز در سال 2021 بوده است که در آن قیمت بیت کوین بیش از 10 درصد افزایش یافته است در یک جهت گزیده ها:

عجیب به نظر می رسد که فکر کنیم شخصی که نگران نگه داشتن دلار است زیرا در سال گذشته 7 درصد از ارزش خود را از دست داده است، با خیال راحت بیت کوین را نگه می دارد که می تواند (و اغلب هم) ارزش زیادی را در یک روز از دست بدهد.

Arcane نیز بیت کوین را برای بودن تشخیص داد بی ثبات تر از S&P 500 در سال 2021، اشاره کرد که این ارز دیجیتال تنها با تقویت مهم ترین حرکات بازار سهام “مانند یک دارایی ریسک پذیر رفتار می کند”.

محقق استناد کرد VIX – اندازه گیری انتظارات نوسانات بر اساس گزینه های شاخص S&P 500 – برای نشان دادن رابطه بین بیت کوین و بازارهای سهام. اشاره کرد که هر زمان که قرائت VIX در چند وقت اخیر افزایش یافت، قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت و این امر تأکید کرد که معامله گران نهادی بیت کوین را یک دارایی ریسک پذیر می دانستند.

بیت کوین در مقابل VIX. منبع: Arcane Research، TradingView

در نتیجه، بیت کوین پتانسیل سقوط سخت تر در پی اصلاح بازار سهام نیز بالاتر شد. Arcane همچنین اشاره کرد که نزولی سال 2022 برای S&P 500 ممکن است بخش بزرگی از سود بیت کوین را از بین ببرد.

بنابراین، از باد مخالف بازار سهام در سال آینده و پیامدهای احتمالی آن برای مسیر کوتاه مدت قیمت بیت کوین آگاه باشید.

مربوط: Arcane Research پیش بینی های ارز دیجیتال خود را برای سال 2022 منتشر می کند

اما کریس براون، مدیر صندوق تامینی، در پیش‌بینی همه چیز بسیار پیش رفت نابودی بیت کوین در سال 2022. عضو مدیر Aristides Capital اظهار داشت که ارزهای دیجیتال ممکن است به عنوان فدرال رزرو ایالات متحده با فروش گسترده ای روبرو شوند. به برنامه خرید ماهانه 120 میلیارد دلاری دارایی خود پایان می دهد به دنبال آن سه افزایش نرخ در سال آینده.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD در مقابل ترازنامه فدرال رزرو. منبع: TradingView

براون گفت: «اگر فدرال‌رزرو واقعاً نرخ‌های بهره را به اندازه‌ای افزایش دهد که به میزان قابل‌توجهی کمتر کاهش یابد، یا اگر بازارها معتقد باشند که چنین خواهد شد، شاهد توقف شدید برخی حوزه‌های گمانه‌زنی خواهید بود.»

نمونه بارز چنین سفته بازی دارایی، ارز دیجیتال است. اینجا 2.64 تریلیون دلار “ثروت” نهفته است که هیچ پشتوانه ای ندارد و هیچ جریان نقدی ایجاد نمی کند.

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس